piątek, 26 lutego 2016

ALT , AST v siłownia

Witam po przerwie , wypadało by napisać kilka słów informacyjnie , dla pokoleń i szczególnie dla przypadku prób wątrobowych a ponad naturalnego wysiłku na siłowni .


Tak jak pisałem wcześniej w poniedziałek po długiej przerwie tak ze 4 miesiące dałem wyciągnąć się na siłownie . Dałem z siebie wszystko przechodząc praktycznie przez wszystkie maszyny na siłce , do tego sztanga , ławeczka , prosta ,skośna itd . Na koniec 5 km na bieżni plus sauna .

W piątek tego samego tyg miałem badania okresowe . Dodam , żę około środy nie byłem w stanie trzymać w ręce długopisu i pisać na kompie takie miałem zakwasy  . Zrobiono mi rano labolatorium ,
Alt - 115 norma 0-45
Ast - 244 norma 0-35

Nikt się nie pytał czy trenuję tylko czy jestem alkoholikiem , czy pracuję na lakierni .

Teraz zaczęły się poszukiwania przyczyny itd itp , Rodzinny zapisał mi essentiale na regeneracje .
To prawdopodobnie jeden z lepszych leków ( reszta to nie leki) bez recepty . USG wątroby i badania na żółtaczkę .

cytat :
"W większości chorób wątroby aktywność ALT jest wyższa niż AST, a wskaźnik AST/ALT jest niski. Istnieje jednak kilka wyjątków. Wskaźnik AST/ALT jest zazwyczaj wysoki w alkoholowym zapaleniu wątroby, marskości wątroby oraz uszkodzeniach mięśni."

Uwaga :  uszkodzenie mięśni .

i dalej :

" Aminotransferazy to enzymy występujące głównie w wątrobie oraz mięśniach , w tym także w mięśniu sercowym . Fizjologicznie występują wewnątrz komórek , a zatem zwiększenie ich aktywności we krwi będzie się wiązało z uszkodzeniem komórek , w których występują "


Zakwasy :

"Kwas mlekowy stanowi wprawdzie także czynnik drażniący, który może wywoływać dolegliwości. Badania prowadzone -przez takich naukowców, jak Friden, Sjorstrom i Ekblom (1983) pozwoliły jednak odkryć właściwe przyczyny bólu. Po poddaniu obserwacji pod mikroskopem elektronowym struktur włókien mięśni szkieletowych okazało się, że po ekstremalnym wysiłku 20-30% tkanki uległo uszkodzeniu. Włókna wyglądały tak, jakby zostały rozerwane. Uszkodzenia były widoczne przede wszystkim w obrębie tzw. płytek “Z” włókien mięśniowych. Zaobserwowano je jednak także w tkance łącznej. Ciekawe, że bardziej uszkodzone były włókna mięśniowe szybkokurczliwe (białe typu II). Może dlatego, że podczas gwałtownego hamowania to one jako pierwsze przyjmują obciążenie, zanim włączą się włókna wolno kurczliwe."


Sumując . 

Trochę się wystraszyłem , ale  odpuszczając trochę treningi biegowe , siłownie 

odłożyłem całkowicie robiąc systematycznie badania krwi było widać poprawę wyników . 
Minęły trzy miesiące i teraz mogę z czystym sumieniem :

Alt - 38

Ast - 26


Sugeruję również po dużym wysiłku np maraton nie badać sobie bilirubiny bo też wynik będzie 

przekłamany . Przerabiałem to 





5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy artykuł z trafnymi informacjami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. 31 yr old Librarian Werner Dilger, hailing from Thorold enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Magic. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Alfa Romeo 8C 2300 'Le Mans' Tourer. anonimowy

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastic put up. Good creating. Felt the heat. Sauna yay! saunajournal.com

    OdpowiedzUsuń